Професия Администратор

amd

Super Moderator
Здравейте,
Някой работи ли като "Администратор"/ "Модератор"/"Едитор"/"Контролер" в уеб сайт, уеб система, уеб магазин или уеб базиран софтуер?
Има ли хора тук, които изкарват пари от поддържане на съдържание, проверка на данни, поръчки,плащания или някакъв мониторинг на процеси в дадена система?
Не питам за оператор, а за контролер, който познава логиката на дадена система и има права да администрира и следи операторите, потребители, плащанията и т.н.

Интересува ме начин на работа, заплащане, работно време и т.н. в зависимост от вашия опит като "Администратор" или като човек работил с "Администратор".
 
Много е общо питането.
Мога да споделя за онлайн магазини примерно аз давам по 800лв. чисто като заплата на човек, който следи дали и как работи цялото нещо. За самото изпълнение "физическо" на поръчките си има други хора. Работното време е плаващо, тоест може и 10 пъти да влезе по 2минути да види какво става а може и да работи 2-3-4 часа. Тоест този човек го ползвам за контрол от пускането на дадената поръчка до изпращането и.+
Ако е за чужда фирма то там заплатата стартира от 4к. и нараства.
 
Много благодаря за инфирмацията. Конкретна е и е полезна.
Аз така си представях длъжността "оператор", който следи цялата поръчка и доставка от началото до края и следи поръчката, говори с клиента и контролира хора за доставка и/или хора за монтаж.
Лошото е, че в много случай операторите са повече от един и правят случайни грешки, забравят да променят статуса, не отговарят на запитвания и много други.
И в този случай би трябвало да има някой който да контролира самите оператори .
Човек с повече права и опит, който да ревизира работата на операторите без самият той да има връзка с клиентите или доставчиците.
 
Да това е решение. Тои отговаря за операторите и съответно тои носи отговорност. Ако има грешки по веригата то наказаният ще е или тои или да си делят глобата.
Има и друг вариант ама незнам дали може да се реализира при теб. Ако имаш примерно 4 оператора то тогава всяка седмица един от тях да е Главен оператор и да контрулира нещата.
 
В една нормално-работеща система, няма да видиш "оператор", понеже компютрите имат навика да правят по-малко грешки от хората, като говорим за голям брой повтарящи се операции. Ако случайно някъде мернеш хора, които обработват клиентски поръчки, вероятно системата не е довършена или това е някакъв Start Up/малко магазинче.
Връзката с клиенти е съвсем друг въпрос.
 
pix3l при мен има обработване на поръчки:) Не се смятам за голямо магазинче но и мисля че съм малко над Start Up-а. Все пак като има поръчка за каквото и дае има хора, които проверяват самата поръчка била тя от краен клиент или клиент на едро. Сверяват се данните за доставка и се потрърждава поръчката от клиента и чак след това се изпраща поръчката в самият склад за изпълнение. Няма как да презскоча оператора и поради наличието на няколко склада защото артикулите са хиляди а стоката налична по складовете е 7 цифрена сума.
Що се отнася за софтуерна фирма и там има пак от оператори за връзка с клиенти (имейли, тикет система, телефон) и след като се установи даден проблем или желание на клиент за изработване на нещо пак с тикет система отива на следващо ниво. Ако имаш 100 отдела за даденото нещо то имаш и 100 отговорника на самите отдели. В този случаи контрола е зверски. Отдела разработва самото нещо и началника трябва да го одобри след тестове, след това и началниците на другите отдели го одобряват, преминава в тестов мод на огледална машина и след цялата галимация и пълно одобрение се пуска в продукция.
 
При нас това е длъжност support. Те следят какво става по системата, нейното моментно натоварване и комуникацията с клиентите. Имаме си отговорници на групата и макретинг, който следи и подпомага съпорта при нужда. Накратко казано при нас тази длъжност комуникира с всички нива на йерархия. Постоянно имаме специфични запитвания от тях относно системата, които пък им ги задават клиентите.
 
muti каза:
pix3l при мен има обработване на поръчки:) Не се смятам за голямо магазинче но и мисля че съм малко над Start Up-а.

Ако на ден имаш по няколко хиляди поръчки, трябва да имаш десетки оператори, които да ги обработват. Това е пилеене на ресурси, а възможните грешки са в пъти повече. Аз не съм попадал на голям магазин, където да ми се звъни за потвърждаване на поръчка... честно казано, дори ще ме подразни, и повече няма да си поръчам от такъв.
 

Горе